Blog – moji hobiji pa to…

by Rok D.

Blog – moji hobiji pa to… - by Rok D.

Ruta LJMB in komunikacija

Po 10 dnevnem premoru (ker sem ga zadnjič mal biksal) sem bil spet v luftu iz LJLJ (Brnik) do LJMB (Maribor) in nazaj. Simon mi je iz ZDA prinesel en adapter, da zdej lahko snemam vso komunikacijo na iNapravo. Za planiranje poti porabim kar debelo uro oziroma bolje rečeno eno uro pa pol 😉 Rezultat na karti izgleda takole:

Na navigation logu pa takole:

Po pregledu celotnega posnetka komunikacije v letalu, sem opazil kako mi ta zadeva šepa. Sploh ne teče in ne teče – porka flk 😉 Ampak bomo to zdej veliko treniral pa bo. Da boste vedeli o čem govorim, si poglejte spodnji filmček. Dve uri filma sem porezal tako, da je ostala samo letalska frazeologija. Verjemte mi, da “nočte” vsega slišat 🙂 🙂

Psihofizična pripravljenost

V petek sem bil že ob 8ih na Brniku in z inštruktorjem (Anže) odletiva v Lesce, kjer sva se ukvarjala s šolskimi krogi in koordiniranimi zavoji. Nato se mi je že mudilo na sestanek v Trzin, zatem pa do staršev, kjer sem vertikuliral travo 😉 Zvečer me je pa čakal še StrengthCamp, ki ga obiskujem že drugi teden (čaka me še 12 tednov). Vse to opisujem zato, ker se v soboto zbudim z glavobolom in učitno utrujenostjo. Vseeno pridem ob pol devetih na Brnik, kjer za začetek pozitivno pišem test iz osnove teorije letenja (še dva me čakata), vse ostalo pa je šlo narobe. Zgledalo je tako, kot bi bil prvič v letalu. Po polurnem mučenju okoli Brnika, se odločiva da je dovolj za danes in greva rajši eno krajšo ruto okoli NE (Kamnik) in Domžal, kjer sem spet kar nekaj minut iskal hišo mojih staršev. Po dobri uri v zraku le pristaneva nazaj na Brniku in počutil sem se res grozno. Zahvala gre inštruktorju (Boris), da je vseeno ohranjal mirno kri med vsemi mojimi neumnostmi v zraku 😉 Takoj mi je bilo jasno, da fizično utrujen in nepripravljen nimam več kaj iskati okoli Brnika, še manj pa v zraku. Zame je bila to dobra šola, naj bo tudi v opozorilo vsem ostalim.

Na sliki Sv.Trojica pri Dobu:

Teorija in kamera na krilu

Interne izpite iz Splošna zanja o letalu (K), Letalska zakonodaja (Z), Meteorologija(M) in Komunikacija(R) sem opravil že lansko leto.

Dva izpita sem opravil v tem tednu: Zmogljivosti in načrtovanje(P), Človeške zmogljivosti in omejitve(L).

Trenutno se učim Osnove teorije letenja(A), potem me pa čakata še dva: Operativni postopki(O) in Navigacija(N).

V soboto smo šli v Lesce trenirat šolske kroge. Dve novosti sta bili v sobotnem podvigu. Maks je bil potnik (seveda mu ni blo potem nič slabo) in GoPRO kamero smo premaknili na levo krilo. Novi posnetki in nov filmček 😉

Pri letenju imam trenutno največ težav z koordiniranimi zavoji oz. premalo uporabljam noge. To se je v soboto še toliko bolj poznalo, ker je kar konkretno pihal veter.

Prve rute

Spet trije dnevi letenja in še trikrat več novih dogodivščin 😉

LJLJ (Brnik) – LJPO (Postojna)

V četrtek novo presenečenje – inštruktor (Boris) pravi, da bova mal za spremembo iz šolskih krogov naredila kakšno ruto. Izbrala sva naslednjo: LJLJ (Brnik) – S3 (Medvode) – Planina – Razdrto – LJPO (Postojna). Rabim sem debelo uro, da sem spisal in izračunal vso navigacijo. Sem pa spet nataknil kamero gor tako da si poglej fimček pa to… Dve zadeve sta še za povedat. Komunikacija je tukaj spet nekaj novega, ko govorimo o “position reporting” oz. “poročanje o položaju”. Po domače izgleda to takole: nad S3 ob 14 minuti, grem proti Planini in bom tam cca. ob 33 minuti, nadaljujem proti Razdrto. V frazelologiji pa se to sliši takole: overhead S3 at 14, inbound  Planina at 33, next Razdrto. Druga zadeva pa je “full haha”, poglej na filmčku kaj je dobila kamera po prvem dotiku kolesa na travnatem letališču v Postojni.

LJLJ (Brnik) – LJBL (Lesce)

V petek sva letela “samo” v Lesce in tam na višini 5000 ft delala zono. Učil sem se kako leteti z minimalno hitrostjo, kako prevlečeš letalo in kako se rešiti iz situacije. Nato še nekaj “touch & go” na letališču Lesce, kjer sem za komunikacijo uporabljal slovenščino. Smešna zadeva ko moram rečt namesto “Left downwind runway one four” – “levo z vetrom, steza ena štiri”… Upam da mi ne bo treba kaj veliko uporabljat slovenščino, ker res ne paše v tole letalsko frazeologijo. Še ena posebnost je tukaj, da moraš takoj po vzletu, zaviti rahlo desno in se izogniti kmetiji, da ne letiš direktno nad njo.

Slideshow:
Fullscreen:

LJLJ (Brnik)- LJPZ (Portorož)

V soboto sem imel prvega potnika (Maja) in zato imam spodaj tudi nekaj slik. Na poti proti LJPZ (Portorožu) smo imeli vidljivost 8km, ampak smo tudi naleteli na oblake v višini 2700 – 3000ft. Seveda smo se teh oblakov izognili in se pri tem učil kako se praviti nazaj na začrtano ruto. Komunikacija mi že pri prvem javljanju ni tekla in posledično tudi navigacija proti LJPZ ni bila pohvale vredna 🙁 Je bil pa zato pristanek toliko lepši juhuuu 😉 Sledilo je gorivo za letalo in čevapčiči za nas. Pot nazaj nas je vodila čez ILB (Ilirsko Bistrico) in nato direktno na S3 (Medvode) ravna špura. Vreme se je “tut kr naredu” in navigacija ter komunikcija je kr tekla, je bil pa zato pristanek v LJLJ mal slabši. Veliko novega je na rutnem letenju, pa naj zaenkrat izpostavim samo postopek, ki mi bo v prihodnosti rutina – prideš nad točko in vrstni red je sledeč: Zapomniš si čas, obrneš v smer leta naslednje točke, zapišeš čas, izračunaš čas do naslednje točke in nato še komunikacija – poročanje o položaju.

Slideshow:
Fullscreen:

P.S.: Še vedno delamo na adapterju, da bom snemal komunikacijo in kaj več o tem naslednjič pa to…